Ryttarkakor

Har idag bakat dom godaste kakorna, något vi alltid får hemma hos Persson när det är kalas - ryttarkakor. Så sjukt goda! Typ kladdkaka med kolakokosöverdrag. Mumsfilibabba säger jag bara. För er som är intresserade får ni här receptet:

Ryttarkakor

4 ägg
6 dl socker
3 dl mjöl
8 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
175 g margarin

Vispa ägg och socker poröst. Blanda de torra ingredienserna och rör ner i äggblandningen. Rör sist ner margarinet. Bred ut den smeten i en smord långpanna och grädda i ugn 200 grader 15 minuter.

För kokostäcket
75 g smör
2 dl socker
1 1/2 dl grädde
1 dl sirap
1 påse kokos

Blanda alltihop och låt sjuda i ca 5 minuter. Ta ut kakan, bred på kokossmeten och grädda ca 10 minuter till.

 
Sämst bilder jag vet men bättre än ingenting...

Har faktiskt varit och simmat lite ikväll så att jag kan äta ett par utan att få dåligt samvete.
Imorgon åker jag en sväng till Sundsvall. Det vankas ju bröllop om drygt en vecka och jag har ännu inte hittat nån bra klänning, så imorgon blir det klänningsjakt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0