"Det finns bara en ras och det är människan"

Detta är sagt av Kd:s partiledare Göran Hägglund. Och visst är det så? Vi är alla människor och vi bör alla bli behandlade likadant, som människor. Invandrarna är en del av Sverige och tillför otroligt mycket åt vårt land och självklart ska de behandlas som vilka människor som helst.

Gårdagens val visar att det finns de som inte anser det, att vi alla är lika mycket värda. Jag kan inte säga att jag är chockad över att SD tog sig in i riksdagen men jag hade hoppats in i det sista att folk skulle ta sig i kragen och välja bort dom. Men motsatsen skedde. Fler än väntat röstade in Sverigedemokraterna i riksdagen. Med 5,7 procent klev de enkelt över gränsen på fyra procent och partiet är nu större än både Vänsterpartiet och Kristdemokraterna. Ett främlingsfientligt parti som Sverigedemokraterna har absolut ingenting att göra i Sveriges riksdag år 2010. Deras syn på människan får mig att vilja kräkas.

Utdrag ur en artikel från Aftonbladet med sverigedemokraten och nu ledamoten Kent Ekeroth:

"– Vi ser med oro på den framväxt islam har i Sverige precis som vi såg med oro på den framväxt nazismen och kommunism hade. Vi vill ha ett västerländskt fritt samhälle. Därför blir det första att stoppa invandringen och göra om en politik som går ut på integration, säger Kenth Ekeroth.

Han vill stoppa 90 procent av all invandring till Sverige. De invandrare som redan bor i landet, i synnerhet muslimer, ser han helst att de återvänder till sina ursprungsländer."

Det fortsätter även med att han tror att invandringen till Sverige så småning om kommer leda till inbördeskrig...

Nu hoppas jag för allt i världen att Fredrik Reinfeldt håller vad han lovat och under inga omständigheter alls samarbetar med SD. Med tjugo mandat i riksdagen kan de påverka resultat och fastän de är invalda av svenska folket borde de inte få så mycket som en förfrågan om kaffe på mötena...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Helt stört att dom kom in i riksdagen! jag kan verkligen inte fatta hur folk tänker.....

2010-09-20 @ 22:54:28
URL: http://jeessiiccapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0