200-årskalas

Igår blev det stor fest då min farmor, hennes syster och deras svåger tillsammans fyllde 200 år. Vår granne har ett eget kafé/bilmuseum som vi fick låna som lokal att ha festen i. Massivis med släkt och vänner kom och det blev faktiskt en väldigt lyckad kväll med otroligt mycket god mat, dricka, lekar och skratt, även fast regnet öste ner i stort sett hela dagen och hela kvällen. Jag måste säga att vissa av mina släktingar är sjukt sköna! Så himla kul också att vi har så bra sammanhållning inom släkten som vi faktiskt har.
Det blev faktiskt en ganska tidig kväll för gamlingarna började spela musik från jag vet inte vilket årtionde och försökte få mig att inse vilken bra musik det var på deras tid. Kände på mig att det var dags att lämna sällskapet vid den tidpunkten.



Exotisk planka med kött, skaldjur, ostar och en massa grönsaker och frukter. Mumma!


En del av bilkafét, igårkväll festlokal.

Idag har regnet fortsatt ösa ner och jag är så extremt trött. Har hjälpt till med all städning i festlokalen och tänker ägna resten av kvällen till fredagsmys framför Idol och lite anant smått och gott. Imorgon blir det party igen men den här gången inte i 200-årstema!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0