Powerwalk med bromskloss

Har haft en ilande huvudvärk sedan igårkväll och gav mig därför ut på en riktig långpromenad i det fantastiskt fina vädret i hopp om att den skulle avta. Det var riktigt härligt men det är lite svårt att få upp ett bra tempo när man har en hund som Diva "Bromsklossen" Näätsaari. Hon stannar sisådär var femte meter för att sticka nosen i nån lite grästuva, oerhört intressant tydligen. Det har gått så långt att hon nu till och med låtsas att hon ska kissa bara för att få stanna ett par sekunder och nosa. Hon sätter sig ner och sticker genast nosen i marken, utan att göra sina behov. En aning irriterande men samtidigt lite underhållande.

Och med tanke på att vovven är en jakthund anade jag att det skulle bli trubbel när jag fick syn på tre råddjur ungefär femtio meter ifrån oss på en lägda. Men inte då, efter en lång stund reagerade hon till slut, lyfte på öronen, men istället för att skälla så lunkade hon lugnt vidare med nosen i asfalten i jakt på något mer intressant än råddjur...

Tog i alla fall en kort paus i promenade och satte mig nere vid den lilla båthamnen som finns alldeles i närheten av där jag bor. Så himla avkopplande, jag älskar vattnet och är glad att vi bor i närheten av det.

När jag väl kommit hem fortsatte jag med lite styrketräning i rummet och svettade bort lite kalorier. Tyvärr meddelade far min nu när han kom hem att han inte orkar göra nån middag idag och att vi ska äta pizza istället, typiskt! Aja, får väl se det som att jag ligger på plus minus noll nu då istället för enbart plus. 

Nu är det middag så vi hörs senare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0