Ung & Bortskämd

Ikväll startade ett nytt program på SVT1 som hette Ung & Bortskämd. Programmet handlar om tio ungdomar som alla är extremt bortskämda av sina föräldrar. De behöver inte lyfta ett finger för att hjälpa till med hushållet och så fort de ropar "mamma" eller "pappa" kommer deras föräldrar farande i högsta fart med kredikortet. Programmet går ut på att dessa tio ungdomar nu ska bo tillsammans i ett hus i åtta veckor. Där ska de själva ansvara för mat, tvätt, städning och även arbeta för att tjäna ihop pengar. I slutet av varje avsnitt röstas en deltagare ut - av föräldrarna. Bland dessa deltagare finns bl.a. Jean Pierre från Paradise Hotel och bloggaren Daniel Paris.

Ung & Bortskämd var verkligen underhållande men samtidigt blir jag så fruktansvärt irriterad på dessa människor. Men kanske främst på föräldrarna. Hur kan man låta det gå så långt? Inser inte deras mammor och pappor hur svårt deras barn kommer att få det i framtiden? Det är inte många som kommer vilja anställa en odräglig, bortskämd unge som dom för tillfället är. Jag ser det som en självklarhet att göra vad man kan för att hjälpa till hemma, men det har dessa ungdomar, och i vissa fall vuxna, inga som helst planer på att göra.

Programmet var i alla fall ganska underhållande som sagt och det ska bli intressant om några av deltagarna kommer att förändras. 

Kommentarer
Postat av: Mattias

Håller med om det mesta men vet inte om jag kommer orka se fortsättningen av programmet då jag mest retar mig på dem istället för att garva. O föräldrarna sen, suck! Dessutom blir jag irriterad på att nån lat djävla bortskämd ungdom ska vinna jorden runt resa för att bete sig normalt! :)

2010-11-11 @ 10:50:20
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0