Tillplattad

Idag dog äntligen min plattång. Plattade håret imorse som vanligt och i början gick det precis som vanligt men efter ett tag blev håret inte rakare. Tog en titt på den och då gav den ifrån sig en sista suck innan den sakta svalnade av (somnade in). Vill inte låta känslokall men jag tog inte dödsfallet så hårt, nu fick jag äntligen en anledning till att skaffa mig en ny plattång, en bättre plattång, en HÄFTIGARE plattång. Ja, ni fattar. Jag hade inom mig hoppats att den gamla kanske skulle orka fram till jul så jag kunde önska mig en ny i julklapp, men nu när det inte blev så fick jag helt enkelt köpa en själv. Men eftersom plånboken fortfarande gapar ganska tomt så fick det inte bli någon i deluxevariant. Använde mig av mitt sista presentkort som jag fick i studentpresent och behövde därför bara betala 149 spänn, dessutom märkte jag att kassörskan sagt att priset var 50 kronor billigare än vad det stod på förpackningen. Inte mig emot.



Annars hände det inte så mycket i stan idag. Mötte JP på bussen så vi tog en sväng på Coop och sen blev det lite mat på Frasses, vilket jag ångrade bara några minuter senare då jag klev in på Arbetslivsresurs och såg att Henrik bjöd på gobullar. Hur mycket jag än ville ta en så kände jag att det var bäst att låta bli. Det blev lite snack om hur man kan söka jobb på nätet och genom bemanningsföretag och även om hur facket fungerar. Han är första människan som fått mig att fatta det. Det blev hur som helst ett kort möte och sen blev det en lite sväng på stan där jag förutom plattången även hittade en söt röd topp på H&M som jag ansåg kan passa till jul. Bara jag som sett att det bara är en månad kvar till julafton idag? Känner julpaniken komma smygande, men samtidigt är det lite mysigt också....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0