It's Here!

Idag kom äntligen min efterlängtade skiva! Good Charlottes nya album Cardiology. Efter en dags lyssnande kan jag säga att det här är nog det bästa mitt favoritband har gjort sedan The Young & The Hopeless. Låtarna är fortfarande popiga men nu har bandet gått tillbaka lite mer till de rockigare grunderna, vilket är skönt att höra. Förra albumet blev lite väl elektropopigt för min smak.

Men nu är de som sagt tillbaka och det är svårt att beskriva känslan av att för första gången få höra nya låtar med ditt favoritband. För mig är det spännande, lite nervöst och alldeles fantastiskt! Jag har redan hittat ett par guldkorn i låtarna Standing Ovation, Harlow's Song (Can't Dream Without You), Last Night och Right Were I Belong.


Nu ber jag till övre makter att Good Charlotte kommer till Sverige så att jag äntligen får se dom. Sju år av väntan hoppas jag är över inom kort...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0