Adventsstök

Jäklar vad dagarna går fort nu för tiden. Man kliver upp, gör ingenting och sen är det nästan dags för att gå och sova igen... Fick nästan panik då jag insåg hur fort tiden gått sedan jag tog studenten i våras! Och inte har jag gjort något av värde heller, men förhoppningsvis blir det snart ändring på det. Jag håller både tummar och tår.

De senaste dagarna har jag i alla fall försökt få det lite mer adventigt här hemma med ljusstakar och sådant. Och visst blir man gladare då huset lyses upp och man får mysa till det lite? Och som alltid annars så kan jag inte sluta när jag väl börjat. Började städa "mitt lilla extrarum" som inte får se på dammvippan alltför ofta och det är förundrande hur mycket konstigt som gömmer sig bland allt damm. Under soffan som jag knappt vågat titta under så hittade jag bl.a. ett par byxor, mina gamla "Bert"-böcker och lite pengar. 

Förutom städningen har jag även hällt i mig flera liter julmust och en burk med pepparkakor. Behöver jag säga att det är adventsmys på hög nivå här hemma?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0