Tänk vad lite sol kan göra!

Inte bara kan solen fixa en schysst bränna som sakta börjar väx fram hos mig, utan även ett humör som är så mycket trevligare än det trötta vinterhumöret. Med mitt glada humör har även en vilja att faktistk göra bort alla skoluppgifter kommit. Och inte bara göra klart dom, utan även göra dom riktigt bra. Kom hem tidigt ugår som vanligt på fredagar och har sedan dess suttit på balkongen och pressat i solen och skrivit skolarbete efter skolarbete. Vips så känns allt så mycket bättre! Varför kan man inte ha den känslan under de gåra, tråkiga vinterdagarna för?!

Nu har jag i alla fall solat klart för dagen, ska snart hoppa in i  duschen och sen sätta mig framför tv:n. Det är kanske det värsta man kan göra då det är sommarväder ute men det är ju dags för handbollsfinalerna!!! EN nyhet för i år är att finalerna spelas i Malmö istället för Stockholm, känns tråkigt att det ska vara så jäkla långt till Skåne, hade varit kul att sett finalerna på plats i år igen.  Först ut är i alla fall damerna där man nästan kans säga att det som vanligt är Säfvehof mot Skövde, har ju varit så ett antal år nu. Hinner nog se den en halvlek innan jag ska gå till Anna för en liten kusinkväll tillsammans med henne och Jessica. Herrarnas final ska vi se där och i år är det Säfvehof mot Drott. Säfvehof kommer förmodligen vinna ganska lätt men jag hoppas Drott bjuder upp till en någorlunda kamp. Hejar på Drott men tror alltså att Säfvehof kommer ta det. Känns lite surt att inte Guif står i finalen i år, många tyckte ju att den moraliska finalen var redan i semin där Säfvehof och Guif spelade.

Efter handbollen blir det nog nån film och tjejsnack och jag tror nog att det blir en väldigt trevlig kväll!

Imorgon får vi se vad som händer, är det sol kommer jag förmodligen sitta på balkongen igen med skrivhäftet i högsta hugg (förhoppningsvis). På kvällen är det dags för Sverige att kliva in i hockey-VM som startade igår. Ärligt talat är det inte lika kul att kolla på hockeyn när de största stjärnorna inte är med men självklart ska jag kolla ändå, det är ju VM! Första matchen är mot Norge imorgon alltså.

Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0