Farligt förbannad

Har lugnat ner mig en aning efter Sveriges semifinal i hockey-VM, med betoning på lite. Semi mot Tjeckien och svenskarna spelade riktigt, riktigt bra och ledde med 2-1. I tredje och sista perioden tog Tjeckien kommandot medan svenskarna spelade sämre. Jonas Gustavsson var som tur var superbra i målet och fick visa varför han kallas Monstret. Trots tjeckernas spel såg det ändå ut som om Sverige skulle ta hem matchen. Med bara ca 15 sekunder kvar tog dock Bengt-Åke en konstig time-out, något som expertkommentatorerna kommenterade och blev lite fundersamma över. Men visst skulle Sverige vinna. Sen hände det. Men SJU JÄVLA SEKUNDER kvar så lyckas tjeckerna få in pucken och det står 2-2 och förlängning väntar. Efter tio minuters förlängnig är resultatet fortfarande lika och det matchen kommer avgöras på straffar. Lagkapten Magnus Johansson börjar med att missa sin, Tjeckien sätter sin första, Omark är särkerheten själv och sätter sin, Tjeckien sätter sin andra, Tony Mårtensson missar sin och Sverige har förlorat. Så jävla surt. Nu väntar bronsmatch imorgon mot antingen Tyskland elelr Ryssland och den får dom fan se till att vinna. Jag blev så sjukt förbannad då dom förlorade idag, hatar när man leder och sen går allt och helvete med så små marginaler. Att sen nästan varenda NHL-spelare nobbar landslaget för att dom känner sig "slitna" är så jäkla dålig stil. Om de gått vidare i Stanley Cup hade de ju fortsatt spela matcher för klubblaget, och då kan dom ju spela dom matcherna med SVerige nu istället. Hur man inte kan vilja spela för landslaget är för mig en gåta. Tog i alla fall fram dammsugaren för att avreagera mig lite efter matchen. Ingen bra idé. Ilskan var för stor och jag slog ner både ett glas och lite annat i under mitt försök att städa bort lite aggressioner. Så kan det gå. Nu är det som sagt bronset som vi siktar mot och det ska fan hamna hos Sverige. Skulle vara kul om Bengt-Åke får avsluta karriären med en medalj. Dock kunde den fått vara guldfärgad istället för brons.

Nu väntar jag in Anna och Jessica för en liten tjejkväll. Hörs när jag har lust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0