This Tuesday

Denna tisdag har jag varit ledig från skolan vilket har varit oerhört skönt. Klev trots möjligheten till en ordentlig sovmorgon upp redan vid tio för att hinna se underbara Cimon när han besökte Malou på Tv4. Där pratade han om hur det var att ha en förälder i fängelse. Vilken fantastisk människa han är, så oerhört klok och mogen trots sina blott tjugo år. Många tror säkert att han bara är en festprisse som spenderar hela sitt liv på Stureplan men Cimon är så mycket mer än det. Läs hans blogg och hitta en underbar, inspirerande och härlig människa.

Efter tv-tittandet hade jag tänkt att jag skulle göra massor på min lediga dag. Ta tag i allt plugg som ska göras, gå en långpromenad, städa och mycket mer. Det slutade med att jag istället läste bloggar och bakade muffins... Läxhögen var så enorm att jag blev handlingsförlamad och ute blåste det så att en promenad inte var så lockande. Men IMORGON, då blir det till att plugga, då är jag verkligen tvungnen. Tur att jag slutar tidigt för på kvällen är det dags för nästa match i handbollsslutspelet och det får jag bara inte missa.

Slutspel var det även för Ramvik idag, sista matchen för säsongen för U21-laget. Sollefteå stod för motståndet och Ramvik vann relativt enkelt med hela 42-25. Kul med en seger i sista matchen! Synd bara att det är ett sånt långt uppehåll till nästa säsong drar igång...

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0