Sportspegeln

... men innan jag fortsätter med uppsatsen tänkte jag skriva ett till inlägg, denna gång om lite sport.

* Snart är det ju dags för Christian Olsson att gå in i finalen på friidrotts-VM inomhus, närmare bestämt klockan 15:40. Det gick galant i kvalet och jag tror han kommer vara grym i finalen. Jag önskar verkligen han får en kanonsäsong, så hårt som han kämpat. Sen är det sjukt att han efter att ha varit borta från stora tävlingar i typ två år går in och hoppar över 17 meter i första kvalhoppet, en gräns som många trestegshoppare inte ens kommer upp i när dom är som bäst. Det visar på vilken otrolig idrottsman han är.

* Modo klarade inte av att vinna den viktigaste matchen för säsongen (och även en av de lättaste) och får nu inte spela slutspel. Så jävla illa. Och nu har Markus Näslund gjort sitt och kanske också Foppa. Men jag hoppas verkligen han orkar en säsong till. Snälla Peter?

* Favoritlaget Guif har haft en ganska jobbig säsong men har på sista tiden vunnit det mesta och ligger nu på en tredje plats i tabellen. Och med endast ett par matcher kvar är en plats i slutspelet säkrat och frågan är vem som vågra möta det formstarka Guif där? Härligt värre med andra ord! Och förhoppningsvis blir det så småningom en resa ner till Eskilstuna för att heja fram laget till en ny finalplats.

* Mer handboll. Kim Andersson har meddelat att VM nästa år i Sverige blir hans sista uppdrag med landslaget. Det sjuka spelschemat med klubblaget verkar vara anledningen till att den blott 27-årige lagkaptenen slutar. Kroppen orkar inte mer. När ska ligorna inse att att det inte går att spela på det här sättet? Markus Ahlm har ju även han tackat nej till att spela med Sverige pga att han inte pallar med både klubblag och landslag. Och att man i Kiel har en trupp på endast tolv spelare går nog också att spekulera i...

* Slutligen: Lillebror är för stunden på väg ner till Lindesberg för sista uttagningen till handbollsgymnasiet. Jag håller tummarna för att han lyckas. Om ett par år kanske man då kan åka ner och se elitseriematcher för jämnan? Bara hoppas att Lindesberg håller sig kvar i serien, ser ju lite mörkt ut för tillfället...

Nu kan jag inte skjuta på det längre, den där jäkla uppsatsen måste skrivas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0