Slutspelsdags!

Lillebrorsan fyllde ju år idag men jag var tvungen att ta en paus från tårtätandet och se på säsongens första match i handbollens slutspel. Och vilken tur jag hade sen då dom visade GUIF-Alingsås, repris på finalen från ifjol! Jäklar vilken match det blev, det märks att det som sagt är slutspel nu för oj vad det small på planen! Matchen kantades av utvisningar och då speciellt för Alingsås, ändå var matchen oerhört jämn och det stod 16-16 i halvlek. Efter pausvilan fortsatte matchen vara lika spännande med antingen lika eller ett-två måls ledning för båda lagen. Till slut kunde jag ändå andas ut när GUIF lyckades vinna med 30-2. Så grymt bra! :D Nu längtar jag till Annandag påsk när vi förhoppningsvis ska åka ner till Eskilstuna för att tillsammans med Röda Havet heja fram killarna till ytterligare en seger, denna gång mot Drott. Men redan på tisdag är det en ny match!



Glada GUIF-spelare efter slutsignalen.
Bild: www.guif.nu 


Nu ska jag snart ta och se Johan Falk på tv:n. Äntligen tillbaka i rutan igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0