Grymma Guif!

Har inte blivit så att jag bloggat något förrän nu, har varit alldeles för trött för det. Är väldigt trött även nu men ska försöka hålla mig vaken några timmar till så att jag kan se på handbollen (Sävehof-Hammarby ikväll) och sen även finalen av Mästarnas Mästare där jag nu hejar på Armand efter att Tomas Brolin åkt ut.

Apropå handboll, vilken jäkla match Guif gjorde härom dagen när dom mötte Skövde! Första halvlek var lite svängig men gav på bra handboll och det stod 15-13 till Guif efter 30 minuter. I andra halvlek lekte Guif och då främst Mattias Tholin hem segern och matchen slutade med resultatet 35-29 efter att Skövde lyckats plocka in några bollar under slutminuterna.

Spelar Guif som dom gjorde denna match kan ingen stoppa dom. Det snabba kontringsspelet är deras kännetecken och den här matchen fick dom verkligen visa upp det.
Nu verkar det tyvärr inte som om det blir någon resa ner till Eskilstuna på annandagen eftersom vi ska ha släktingar hemma hos oss under påskhelgen, men går Guif vidare till semin så ska jag bannemej dit, om jag så ska gå ner till Eskilstuna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0