It's Over

Studenten är över. Jag känner mig tom. Ensam. Ledsen. Fri. Arbetslös.

Jag har haft den allra bästa tiden i mitt 19-årig liv och det är dagar jag aldrig kommer att glömma. Personer jag aldrig kommer att glömma. Men nu är det över och allt gick så obegripligt fort. Jag kan inte förstå att det faktiskt är helt slut nu. Jag kommer aldrig komma tillbaka till gymnasiet. Självklart oerhört skönt men samtidigt så ledsamt. Jag har haft världens bästa klass alla kategorier och det är människor jag älskar och inte vill lämna. Vi har haft så underbart roligt och speciellt då nu under studenttiden. Det finns så många stunder jag kommer minnas från studenten. Festen i samekåtan inne på dagiset. Uppesittarnatten i bastun. Monumentbygget mitt i natten. Vandringar genom natten till soluppgången. Allt har varit helt perfekt.

Nu är jag helt slut. Lycklig och ledsen på samma gång. Började vuxenlivet med att gå in på arbetsförmedlingen. Kändes... vuxet. Nu vet jag inte vad som kommer hända men jag önskade att jag fortfarande gick i SPSPSK och var på väg till en klassträff...

Depp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0