Superspanien!

Yeeeeeees! Spanien spelade upp sig och spelade bort Tyskland ur detta VM och tog sig för första gången till VM-final! Fatta hur glad jag är. Jag trodde det skulle bli svårt för Spanien med tanke på att Tyskland har visat upp ett grymt bra spel samtidigt som Spanien inte riktigt spelat på den nivå vi är vana att se dom på. Men i den här matchen var det gamla glänsande spelet tillbaka och även om Tyskland inte var dåliga så var bollen mestadels hos spanjorernas fötter och det var även dom som hade de bästa målchanserna. Vid en hörna 73 minuter in i matchen så nickade Carles Puyol in matchens första och enda mål. Tyskland hade ett par chanser att kvittera med Casillas höll nollan och Spanien är som sagt nu i final! Där är motståndet ytterligare ett europeiskt lag, Holland, och med tanke på hur de har spelat lär även det bli en riktig supermatch. Hoppas och tror dock att Spanien även vinner den matchen och står som slutsegrare i VM i Sydafrika 2010.

                          
                                   Spaniens glädje efter Puyols mål. Bild från svt.se

Övrigt idag: Hängde ett par timmar på Ramviks Riviera - Snibben, med kusinerna. Vädret var inte helt på vår sidan och ett antal jättemoln dök upp med jämna mellanrum så det blev inget bad. Får hoppas på nån av de närmaste dagarna istället. Har sedan varit duktig och städat upp här hemma innan det blev dags för fotbollen. Även den med kusinerna. Och pappa som kom hem en dag tidigare än väntat från jobbet i Dalarna. Sen blev det lite mer slötittande på tv och nu sitter jag här med tankar om att gå och lägga mig så jag kommer upp i någorlunda tid imorgon bitti.
Lika förhoppningsfull varje kväll och lika besviken varje morgon då klockan visar 12:00 istället för 09:00...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0