Kämpen Linus

Ikväll var det dags för Sveriges egentligen enda medaljchans att hoppa höjd. Jag har alltid tyckt att Linus Thörnblad snackat mycket utan att egentligen prestera så himla bra. Idag såg han ändå ut att vara i riktigt bra form och låg bra till fram till 2.29. Då hände det som absolut inte fick hända. Låret gjorde ont och skadan var ett faktum. Jag, och säkert många andra var säker på att det nu var över för Linus och att vi återigen skulle bli utan medalj. Dock visade Linus vilken jäkla kämpe han är och med en otrolig vilja tog han sig över 2.29 och var fortfarande med i matchen och med en riktigt bra medaljchans. Det var nästan rörande att se hur han haltade fram där på arenan, fast besluten att fixa det och tränare Tregaros utrop "Stålmannen" passade väl in i situationen. Och visst var det nära, väldigt nära men det blev en irriterande fjärde plats. Dubbelt ryskt i toppen och engelskt på tredje plats.
I intervjun efteråt kunde man se smärtan både i Linus ögon och kroppsligt då han med stöd av gångens räcken haltade därifrån. Jag tror det var fler än jag som fick en ny respekt för Linus Thörnblad ikväll. Istället för att avbryta som så många andra gjort så kämpade han mot smärtan och visade hela svenska folket hur gärna han ville ta medalj i detta EM. Att komma fyra är alltid surt men ikväll var det nog riktigt hemskt med tanke på att han själv ansågs sig vara i allra bästa form och nog kunnat persa...


Bild: Tv4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0