En blixtrande VM-final

JAAA!!! SPANIEN VANN!!! Tyvärr fick jag inte se mycket av finalen... Åskan slog till ordentligt och feg som jag är och självklart rädd om mina prylar så vågade jag inte slå på någon tv förrän åskan var en bit ifrån. Missade de första tio minuterna av första halvlek, en halvlek som slutade mållös. Halvvägs in i andra bestämde sig vädergudarna för att återigen jävlas med mig och Jessica på värsta tänkbara sätt och drog igång blixtar och dunder igen. Och inte nog med det, det blev strömavbrott också. Utan el hade vi varken tv eller radio och katastrofen var ett faktum. Jag ringde förtvivlat till min far som befinner sig i Dalarna för att få en uppdatering om matchen. 0-0 och förlängning på gång. Tiden gick och strömmen vägrade komma tillbaka. Spänningen var olidlig! Till slut lystes huset upp igen, lagom till att åskan hade försvunnit en bit bort och genast slog vi på tv:n för att se att det fortfarande stod 0-0 med bara några minuter kvar och jag började oroa mig för straffar. Men vi hade knappt hunnit sätta oss till rätt i soffan innan Andres Iniesta, den vite spanjoren frälste både mig och Spanien med ett efterlängtat mål och herregud vilken känsla! Bara några minuter återstod av matchen och det kändes verkligen som om det var klart. Casillas grät av lycka i Spaniens mål och fick till slut lyfta VM-pokalen ovanför de spanska laget! Vilken glädje! Helt underbart att få se!

Även om Spanien inte spelat glänsade fotboll hela tiden under detta VM så har dom spelat upp sig mot slutet och var väl värda att vinna denna tuffa final. Viva España!

Och hur gulligt är inte detta?! (För er som inte vet är reportern Casillas flickvän ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0