Projekt

Lördag och de första skoldagarna på sista terminen är avklarad. Har otroligt mycekt skolarbete som måste göras nu i helgen men igår unnande jag mig lite slapp i soffan. Det blev Let's Dance och sen handboll. Kan ju direkt säga att det förstnämnda är något So You Think You Can Dance (som för övrigt verkar väldigt lovande med tanke på onsdagens program) men det är ju ändå lite roligt att titta på. Handbollen handlade om en träningsmatch mellan Sverige och portugal där Sverige dominerade från början till slut och vann med överlägsna 36-24. Idag klockan 15:30 på Tv4 Sport väntar returmöte.

Nu till något helt annat. Sista året på gymnasiet innebär ju projektarbete för alla treor. Jag ska, tillsammans med tre kompisasr, samla ihop saker som vi ska ta med oss till Riga, Lettland, och se lämna över till ett barnhem vi ska besöka. I ärlighetens namn går det väl lite sisådär med det och just hoppas jag bara att vi kommer iväg. Går ni på Härnösands gymnasium får ni gärna lämna nån leksak eller så i lådan som finns placerad vid expeditionen.

Är ni intresserade av roliga experiment tycker jag ni ska kika in på min klasskompis Dennis och hans kompis Alexanders blogg. Killarna har som projekt att under två veckor endast leva på fet och onyttig mat, sova enbart fem timmar per dygn och klara sig utan all form av fysisk aktivitet. Projektets syfte är att visa hur kroppen reagerar på den osunda livssil som väldigt många människor lever. Och det är ingen dans på rosor direkt. Följ killarnas kamp här.

Nu ska jag återvända till allt mitt plugg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0