Söndag

Ska snart iväg på filmkväll hemma hos Anna. Vi ska visst se Baksmällan, en film jag inte sett men som tydligen ska vara väldigt rolig. Efter det blir det att invänta natten/morgonens ishockeymatch  där det blir så att Sverige inte helt oväntat får möta USA. Sverige har inte vunnit mot USA i JVM på typ 14 år eller nåt sånt men nu är det nog dags, även om det kommer bli en jäkla tuff match. Men ska vi ta guldet så måste vi slå alla lag och nu ser vi därför till att krossa amerikanerna i natt. Klockan 02:55 på SVT24 smäller det! Jag kommer sitta bänkad framför tv:n.

Såg även Sverige spela mot Egypten i en fyrlagsturnering inför handbolls-EM som går av stapeln mellan den 19-31 januari. En bra match där första halvlek var väldigt jämn, men i andra drog svenskarna ifrån och vann till slut ganska stort med 32-23 . Sverige spelade bra och det var även kul att se relativt nya landslagsspelare som Tobias Warvne och Fredrik Larsson (som var så jäkla lik skådisen Sean William Scott så det var läskigt!). Sveriges målvakter bidrog mycket till segern med riktigt bra målvaktspel.

Oscar Carlén under dagens match



Nä, nu måste jag börja gå ner till Anna så jag inte missar filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0