Måndag

Då var helgen över och en ny vecka har börjat. Måste säga att det var en väldigt trevlig helg jag hade. På fredagen var det ju som sagt dags för studentfest. Förfesten hade vi hemma hos Adolf där vi hade det jättetrevligt som alltid annars när vår klass är tillsammans. Vid tolvtiden drog vi ner på stan och Svenssons där själva festen höll till. Där var det ganska... dött. Som tur var började folket komma efter ett tag och det dansades på dansgolvet i några timmar. Återigen misslyckades vår klass ta några poäng i klädtävlingen, vilket sög med tanke på att de som vann var bra mycket sämre än oss. Vi offrade ju dyra tröjor för fan! Snart ger vi ju upp.

Efter att ha sovit några timmar klev jag upp på lördagen och gick till Öbacka för att titta på när Ramvik spelade DM. En förlust mot Brännan tidigare på morgonen ledde till att Ramvik var tvugna att vinna mot Sollefteå för att ta en finalplats. Det lyckades dom också med Eftersom finalen inte var förrän klockan sju på kvälle följde jag med mamma hem. Passade på att ta igen mig lite innan det återigen var dags för handboll. Finalen spelades mot Brännan och det var länge väldigt jämt. Men Jeppe storspelade i målet och laget ryckte upp sig och var så duktiga att de lyckades vinna med åtta bollar. =)

Efter handbollen hade jag blivit inbjuden på filmkväll hos Matte och det tackar man ju inte gärna nej till. Det blev en kväll med goda vänner, roliga spel och fel.

Inte helt dum helg alltså. Hoppas därmed också på en bra vecka. Idag har det varit ganska slappt med fotbollsturnering och det får gärna fortsätta så för min del.

Nu ska jag gå till min farmor och se vad hon sysslar med. Vi håller ju på att försöka planera hur vi ska lyckas sy min balklänning så antar att det blir mycket prat om sånt.
Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0