Skidor, handboll, tacos och Idolfinal

Ja, det var det min fredag handlade om. Började dagen med herrarnas skidskytte där varken Björndalen eller Svendsen vann idag, utan en annan norrman, Tarje Böe. Bäste svensk blev Ferry med en elfte plats. 
Åkte sedan en sväng in till stan för ett ganska meningslöst möte där inte mycket blev gjort. Skyndade mig hem för att se damernas skidskytte. Hann med lite städning innan klockan slog fem och Anjovisen steg in genom dörren. Jag (egentligen pappa) bjöd henne på lite tacos samtidigt som vi tittade på damernas tredje match i EM som dom vann till slut. Inte speciellt fantastisk spel men att vinna var det som betydde något.
Sedan stod kvällens höjdpunkt på schemat: GODIS! Och självklart något annat bra: IDOLFINALEN! Att Jay tog hem segern förvånade nog få människor. Just nu är jag för trött för att orka skriva något mer utförligt om finalen mer än att det var rätt person som vann och att vinnarlåten inte var speciellt bra och att Andreas Weise förmodligen kommer få en roll som programledare inom en snar framtid (efter Let's Dance då som det ryktas att han ska delta i). Ska istället försöka mig på att skriva en liten sammanfattning eller vad vi nu ska kalla det för, när jag får lust, eventuellt imorgon.

Nu ska jag se gårdagens avsnitt av PH innan jag hoppar i sängen. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0