Pepparkaksbak

Gårdagen spenderade jag i stort sett endast i köket. Jag och min lillasyster bakade pepparkakor dagen lång med min julspellista på Spotify på högsta volym. Min mamma hade gjort en jättedeg och de verkade aldrig ta slut, vilket den heller inte gjorde utan en tredjedel ligger i frysen för tillfället. Igår bakade vi tills jag ville kräkas av pepparkakslukten och ändå blev det massvis med deg kvar, som vi sparar till senare. Jag och Ida ska även försöka oss på att tillverka ett pepparkakshus i år och gjorde därför delarna till pepparkakshuset igår, och idag ska ska vi försöka oss på att montera och dekorera det. Återkommer med resultat. Anar att jag kommer få ett och annat raseriutbrott innan det är färdigt.

Idag ska vi först åka och handla lite och jag ska försöka hitta lite fler julklappar. Hur stort utbudet i Kramfors är är en annan sak.

Sen idag så är det två viktiga handbollsmatcher dessutom. Damlandslaget spelar sin första EM-match idag mot Tyskland, klockan 17:45 visas matchen på TV4. Och herrarna ska spela match mot Island i World Cup och den matchen visas på TV4 Sport klockan 20:25.

Nu ska vi åka så jag säger hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0