Nattuggla

Här sitter jag och äter en pirog och väntar på att bli trött. Insåg att det var ett tag sen något blev skrivet på den här så kallade bloggen och tänkte att jag lika gärna kunde skriva några rader innan jag går och lägger mig. Under de dagar som gått sen senast så har det inte hänt så jättemycket. Jag har påbörjat Operation Storstädning och förbarmat mig över att vi bor i ett sånt stort hus, att dammsuga alla rum är lika jobbigt som ett spinningspass. Jag har även blivit inhyrd av min mor som julgodismakare och spenderade gårdagen i köket med smält choklad upp till armbågarna. Gjorde världens godaste chokladgodisar men kunde inte ens smaka på dom (vet ändå att dom är världens godaste) eftersom dom var proppade med nougat och hasselnötskräm. Jag har även gått på en misslyckad julklappsjakt där de enda julklappar jag hittade var sådana jag själv vill ha.

Och sist av allt har jag blivit kär. I Jason aka Timbaktu. För andra året i rad. Det är tredje gången P3 och SVT har den så kallade Musikhjälpen och andra året som Jason är inlåst i glasburen. För er som inte vet vad jag pratar om är det så att tre radioprogramledare låses in i en "glasbur" på Malmö torg där de sänder radio dygnet runt i en vecka. Förutom att roa mig så arbetar dom även med välgörenhet där det är ett nytt "tema" för varje år. I år samlar man in pengar för att rädda barn från att köpas till olika ändamål som tex prostitution, soldater m.m. Pengar samlar man in genom att bland annat ha auktioner av häftiga grejer som artister och liknande skänker. Den största inkomsten står ändå sms:en för. Vem som helst kan önska en låt och samtidigt skänka en summa pengar, eller skicka en hälsning. Programmet sänds som sagt dygnet runt på P3 och nästan dygnet runt på SVT2.

Programmet är väldigt underhållande med massor av roliga gäster och sånguppträdanden m.m, samtidigt som det står för en viktig sak och programledarna gör verkligen ett toppenjobb. Och återigen är det Jason som fångat mitt hjärta. Denna lilla lockhåriga man med den mjuka skånska rösten får mig att skratta och samtidigt vilja rädda hela världen.
Övriga programledare är Martina Thun och Nour El-Refai.

Har ni inte kikat in detta tycker jag verkligen ni ska göra det. Ratta in P3 på radion, kolla in SVT2 eller besök www.musikhjalpen.se. Här hemma står radion på nästan dygnet runt nu.



Nyss kom det faktiskt en gäspning från min mun så jag tror jag ska gå och lägga mig. Imorgon fortsätter Operation Storstädning och sen på kvällen blir det årligt julmys med Anna och Jessica.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0