Klappjakt

Åkte till Birsta idag för att påbörja årets klappjakt. Jag är alltid en sån som är ute i allra sista minuten med att köpa julklappar och tänkte försöka undvika detta i år. Åkte därför ner idag med tanken att samla på mig de flesta julklapparna som ska inhandlas. Det gick sådär. Kom därifrån med endast två stycken. Hittade två par väldigt gulliga örhängen till min lillasyster och ett, som det verkar, roligt och klurigt sportfrågespel till pappa. Jag är en sådan som helst vill gå igenom affärerna flera gånger för att se vad "utbudet" är innan jag bestämmer mig för vad jag ska köpa. Därför blir det med all säkerhet fler resor till Birsta och andra ställen innan julafton.

Köpte även en liten julklapp till mig själv, ett väldigt fint halsband från SIX. Försökte knäppa kort på det men kameran ville inte som vanligt. Behöver verkligen en ny kamera...

Har käkat en god middag, fläskfilé, färsk pasta och vitlökssås, och sett på dagens skidskytte. Helena Ekholm blev bästa svenska då hon slutade på en sjätte plats. Anna-Carin Zidek hade tydligen lite känningar av Östersundparasiten och slutade som nia.

Nu funderar jag på om jag ska se Sveriges vänskapsmatch mot Kroatien som visas på TV4Sport innan det sen är dags för Idol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0