Dan före dan

Igår var en av de värsta dagarna på länge. Jag och Anna skulle försöka ta oss till Birsta för att handla de sista julklapparna och låt oss säga så här, jag vill aldrig mer sätta min fot på en buss. Bussar vägrade komma, bussar kom för sent och bussar gick sönder. Att det sedan var tjugo minusgrader gjorde knappast saken bättre. JNär en unge kräktes i bussen på vägen hem ville jag bara börja lipa.

Men julklapparna blev inhandlade till slut och vi kom så småning om hem. Där somnade jag genast i soffan och lämnade den motvilligt inte förrän sent på kvällen.

Idag har gästerna från söder anlänt och jag och bror har begett oss hem till mamma för att fira första halvan av julafton där. Vi har redan nu ikväll tjuvstartat lite med julmaten. Vi har också fnissat i smyg åt lillasyster som fortfarande är jättenervös inför tomtens besök. Imorgon blir det sen julluch hos min styvfarmor och farfar och senare på eftermiddagen åker vi tillbaka till pappa och hela tjocka släkten.

På juldagen kommer ännu mer släkt och på juldagskvällen ska jag ha skoj med mina älskade kamrater och sen på annan dag jul kommer ännu mer släkt. Fullt upp med andra ord och jag kommer nog knappast blogga något på några dagar så jag ösnkar alla som läser detta en riktigt god jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0