1:a december

Första december idag och det är nästan så att man inte kan tro det. Hösten har gått ovanligt fort tycker jag nästan. För några dagar sedan var det första advent och nu alltså första december. Egentligen känns det inte lika speciellt som när man var liten och tyckte att första dagen i december var fantastisk. TV-kalendern känns inte lika lockande längre och en chokladkalender har jag inte haft sen jag var tio år gammal. TV-kalendrarna nu för tiden handlar ju knappt om julen längre, utan mer om coola superhjältar och annat tjaffs. Dock tittade jag på reprisen av årets kalender ikväll och den verkar ju en aning bättre än vad som har visats de senaste åren. Men klassiker som Trolltider, Mysteriet på Greveholm och Pelle Svanslös komemr knappast att visas igen.

Annars har det inte hänt så himla mycket under dagen, jag har gått runt här hemma och städat lite och varvat städningen med att läsa en bok. Dessutom har jag bakat scones. Känner mig lite smått tantig.

Sen har det ju förstås varit dags för säsongens första skidskyttetävling! Damerna körde distans idag i Östersund och det blev genast succé. Anna-Carin Zidek (fd Olofsson) kammade hem förstaplatsen efter felfritt skytte men också felkörning i slutet. Helena Ekholm (fd Jonsson) bommade två skott men tog ändå trejeplatsen efter riktigt bra skidåkning. Imorgon är det dags för min bästis Björn Ferry och resten av herrarna att åka.

Även handboll har det varit idag och viktiga matcher för både Guif och Lindesberg. Och ÄNTLIGEN fick Linde vinna! Säsongens första seger kom ikväll mot Hammarby och det går inte att understryka nog mycket hur viktig den segern var. Även Guif kammade hem två poäng ikväll men den segern var inte lika överraskande. Eskilstunapojkarna är riktigt jäkla bra i år och får jag inte åka ner och sen en match snart blir jag tokig!

Nu ska jag återvända till min bok innan jag lägger glasögonen på nattduksbordet och säger godnatt. Tantvarning med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0