Fast

Kom hem för en stund sedan efter att ha spenderat dagen i stan. Började med att strosa runt lite i affärerna och lyckades på något sätt avstå från att köpa något förutom en billig ring på H&M, även om suget efter lite nytt i garderoben var enormt. Sen mötte jag upp Madde och vi satte oss ner och fikade och snackade en massa strunt och fick även senare sällskap av Petra. Trevligt som tusan! Knepigt det här med vädret bara. Solen hade i stort sett varit framme hela dagen men då helt plötsligt när vi sitter på uteserveringen så kommer en jäkla regnskur även fast himlen i stort sett är alldeles blå. Tyvärr blev det inte bara en skur utan den regnade ordentligt och blev kallt som satan. Svensk "sommar". Fast imorgon är det ju faktiskt första september ochi stort sett höst så så förvånade borde jag väl egentligen inte vara.

Apropå ringen jag köpte. Hatar att dom alltid ska sätta fast plastbiten som priset sitter på genom själva ringen så att det inte går att prova den. Tog i alla fall en i storlek small eftersom det är den storlek jag brukar ha på ringar och med ögonmåttet såg den ut att passa. Kom hem och satte på den på ringfingret och den gled lätt på. Studerade mitt ringprydda finger och var nöjd med köpet. Tills jag skulle ta av den. Den satt fast. Och inte bara sådär fast som ringar kan göra ibland och man måste vricka till den lite för att få loss den, utan FAST. Det spelade ingen roll hur mycket jag vred, slet, knixade och joxade, ringjäveln satt fast. Kände paniken komma krypande eftersom ringen är i plast och på så sätt inte går att knipsa av på det vanliga sättet. Drog lite mer och trodde att fingret skulle gå ur led så slutade. Höll huvudet kallt och till slut även fingret, tillsammans med en jäkla massa två och efter jag vet inte hur längre gled den äntligen av. Dock är inte denna superspännande berättelse slut än. Efter att den så enkelt glidit av högra ringfingret så var jag så nöjd och inte i mina sinnens fulla bruk utan jag tänkte att det vänstra fingret kanske på något konstigt sätt skulle vara smalare så jag satte på ringen där istället. jag satt fast. Igen. Jag började skratta högt åt mig själv och min idiotiska handling. Lyckligtvis satt den inte lika hårt den här gången och jag lyckades efter lite skruvande få loss den igen. Ska jag nu ha ringen får jag ha den på lillfingret där den är lite för stor. Men eftersom ringen faktiskt är riktigt cool så kan jag ju i värsta fall ta på mig den och sen använda tvålvattnet, det funkade ju efter ett tag!



Aja, nu väntar middagen och sedan blir det fyraårskalas! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0