3 bra rullar

Min förkylning har bara blivit värre fastän jag dricker te i ohälsosamma mängder och knaprar halstabletter stup i kvarten. Fick därför skippa en födelsedagsfest igår och hade istället filmkväll med Anna och Jessica. Här kommer en kort sammanfattning av de två vi såg igårkväll och en jag såg nu på förmiddagen.

Fighting. En action-/drama-film med den makalöst heta Channing Tatum i huvudrollen. Filmen utspelar sig i New York där Shawn, som huvudkaraktären heter, har fullt upp med att klara av dagarna som en man med väldigt lite pengar. Efter ett slagsmål på gatan får han chansen att tjäna stora pengar i annordna slagsmål för underhållning och snart har Shawn blivit en framgångsrik fighter.
Tyckte den här filmen var helt klart sevärd och spännande! 4/5



Den andra filmen vi såg igår var Valentine's Day som var fullspäckad med kända skådespelare som t.ex. Ashton Kutcher, Bradley Cooper, Jessica Biel, Patrick Dempsey, Jennifer Gardner, Taylor Lautner m.f. Filmen handlar såklart om Alla Hjärtans Dag och man får följa alla dessa personer och deras relationer ooch hur de handskas med kärlekens dag. Helt okej film enligt mig men väldigt snuttegullig, fast jag hade förstås inte förväntat mig något annat heller. Dock tror jag inte att filmen hade varit lika bra om det inte hade varit så många kända och bra skådespelare med i den. 3/4.



Filmen jag såg idag var en film jag velat sett hur länge som helst. Har hört så himla mycket bra om Law Abiding Citizen och förväntningara var skyhöga. Och jag blev inte ett dugg besviken. Vilken film! Handlingen är den att Clyde (Gerard Butler, som jag fullkomligt älskar) förlorar sin fru och dotter när inbrottstjuvar brutalt mördar dem. Följderna blir inte vad han hoppats på då åklagaren gör en deal med en av de åtalade för att få honom att vittna mot den andre. En blir dömd till döden men den som faktiskt mördade är ute ur fängelset efter tre år. 
Efter tio år kommer Clyde tillbaka, fast besluten att straffa de som är skyldiga och skapa rättvisa i ett samhälle ssom svek honom. Han börjar med de som mördade hans familj för att sen fortsätta med de inte stod upp för honom i rätten. Han blir satt i fängelse men på något sätt fortsätter de vansinniga och brutala morden utanför fängelsets murar... Och den som Clyde verkligen vill åt är åklagaren som tio år tidigare gjorde en deal med hans frus och dotters mördare.
En skitbra film som verkligen håller en fastnaglad från första sekunden. En bra och spännande handling och otroligt bra skådespelare, Gerard Butler är fantastisk och Jamie Foxx gör ett kanonjobb som åklagare Nick Rice. Kan inte bli annat än 5/5!




Så, nu fick ni lite filmtips. Jag ska nog ta och sätta mig i solen en stund.
Hörs!


Kommentarer
Postat av: Sofia

law abiding citizen är sjukt bra! :D

2010-08-17 @ 16:34:09
URL: http://sofiasollenuppling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0