Suck

Igår spelade Guif sin första av fem semifinaler mot Säfvehof. Det blev bara en enda stor... suck av alltihop. Tyvärr. Säfvehof är ett jäkla bra lag men Guif var verkligen inget bra motstånd igår. Första kvarten var helt okej och laget var med men sen så... gick luften bara ur laget. Ingenting fungerade, försvaret, anfallet och främst så hade Danne ingen vidare bra dag i målet. Det fanns ingen glöd i laget. Som tränare Kristjan sa i timeouten: dom vill vinna, vi har inte den viljan. Det blev till slut en förlust med tio bollar, 23-33. Nu får laget bara glömma detta och visa hur jävla bra dom egentligen är imorgon då det är dags för revansch hemma i Eskilstuna. Faktiskt så förlorade Guif stort i första semifinalmatchen mot Säfvehof ifjol också, och som alla vet blev det en finalplats för laget til slut ändå. Man kan ju alltid hoppas på samma scenario nu...

Annars då? Jo, jag pluggar och står i. Dom där femton uppgifterna blir inte färre, snarare fler. Imorgon är det dags för redovisning av PA och jag ber till gud att jag slipper stå där framme i klassrummet och skämmas...

Solen sken idag också, även om det inte var lika starkt som dagarna innan. Jag och Anna tog i alla fall en promenad upp till Handlarn där det bleb godisinköp och jag fick prata av mig lite.

Nu tror jag att det får vara nog med studier för idag, ska nog slänga mig i soffan och kolla på hockey istället, inte lika bra som handboll men man får väl ta det som erbjuds.

Kommentarer
Postat av: Becka

sv:tack så mkt!:D btw vet du vad du vill ha för tyck på tröjan?=D

2010-04-22 @ 07:54:39
URL: http://funkeywess.blogg.se/
Postat av: Anna

ja, det rosa armbandet med blommorna är riktigt fint! :D men jag är mest sugen på det gröna tror jag...jag diggar det väldigt mycket :)

2010-04-22 @ 09:09:28
URL: http://danielssonanna.blogg.se/
Postat av: Anna

ja, det armbandet är asfint! :) men jag tror nästan att jag gillar det gröna mest... funderar på att beställa det! :)

2010-04-22 @ 09:11:30
URL: http://danielssonanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0