Filmer i flertal

Jag måste erkänna att idag har jag haft en riktig slappardag. Med andra ord har jag legat i sängen och tittat på film, tre stycken.

Började med The Break-Up med Jennifer Aniston och Vince Vaughn. En helt okej filmsom handlar om ett par som separerar och då båda vägrar lämna den gemensamma lägenheten blir det problem! 3/5

Nästa film var He's Just Not That Into You eller den konstiga svenska titeln Dumpa Honom! En film späckad med välkända skådespelare som Jennifer Aniston (igen), Ben Afflec, Bradley Cooper, Drew Barrymore, Justin Long, Scarlett Johansson m.f. En bra film som mycket handlar om hur vi, speciellt tjejer, beter oss när det handlar om förhållanden. Rolig och samtidigt lite tänkvärd. Insåg när jag tittade på denna att jag ska gifta mig med Bradley Cooper. 4/5

Sista filmen för dagen var P.S. I Love You. Gud vilken fantastisk film! Den berörde mig verkligen och det var skratt blandat med många tårar. Den handlar om hur det är att förlora någon och hur man hittar tillbaka till verkligeheten igen. Holly och Gerry är ett ungt par, lyckligt par med hela framtiden framför sig. Men då Gerry dör så rasar världen samman för Holly. På sin 30-årsdag får hon reda på att Gerry skrivit tio brev till henne medans han fortfarande levde och dessa blev får hon nu, på detta sätt hjälper han henne igenom sorgen. Så otroligt vacker film och den berörde mig väldigt mycket som sagt. Bra skådespelare och när jag såg denna insåg jag att jag borde byta ut Bradley Cooper mot Gerard Butler istället! Om han nu tackar nej till mitt frieri så kommer kravet på min framtida man ialla fall vara att han ska vara som Gerry i filmen... 5/5!!!

                                                          



Måste ses!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0