Cinderella Man

Det blev en valborg hemma i år då jag inte kände mig så pigg för att gå ut och festa. Jag underhöll mig själv med att titta på en av de bästa filmer jag sett på länge, Cinderella Man.

Filmen utspelar sig i USA under depressionen och vi får följa den forne boxaren James J Braddock när han kämpar för att överleva under dessa hårda tider. När han får chansen att återigen kliva upp i ringen tar han den och man får följa hans väg upp till toppen igen, samtidigt som han kan försörja sin familj på nytt.

Detta var verkligen en fantastisk film! Jag har alltid gillar Russel Crow, han är en fantastisk skådspelare, men i den här filmen var han verkligen otrolig, han spelade så jävla bra, inte bara som boxare utan även som den hårt slitande mannen som gör allt för sin familjs skull. Tur att jag var ensam hemma för oj vad jag skrek under matcherna han gick, detta var en av de få filmer jag verkligen levt mig in i och jag glömde helt bort att matcherna inte alls var verkliga. Tårarna rann också och då brukar det ju betyda att det var bra. Alltså, en helt underbar, hemsk, härlig, vacker, berörande film som alla borde se. Helt klart en tiopoängare!





Kommentarer
Postat av: Anna

man kanske borde ta och se den då :)

2010-05-02 @ 08:37:06
URL: http://danielssonanna.blogg.se/
Postat av: Anna

man kanske borde ta och se den då :)

2010-05-02 @ 08:37:45
URL: http://danielssonanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, det kanske jag kan göra :) Eller så försöker jag hitta ett jobb och sen spara ihop pengar till det. Får se hur det blir.. :)

2010-05-02 @ 17:32:20
URL: http://danielssonanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0