Genrep

Just nu är allt så himla onödigt. I två dagar har jag åkt in till stan för att bara ha en endaste lektion. Visst är det skönt att få sova längre på morgonen och inte göra så mycket under dagarna, men samtidigt är det väldigt tröttsamt att sitta på bussen i en halvtimme för att nästan på en gång åka hem igen...
Sen att jag har en hals som känns som sandpapper gör inte saken bättre. Förhoppningsvis blir det snart helg igen om vi fortsätter i samma tempo som varit dessa två första dagar.

Efter att jag kommit hem idag från min svenskalektion så blev det lite plugg innan det var dags för hanboll på tv:n. Sverige mötte Ryssland i World Cup. Matchen började väl inte alltför bra med ett dåligt Sverige som inte gjorde mycket framåt. Resultatet var 10-13 till Ryssland i halvlek. Men efter pausen hände något med svenskorna och det var ett helt nytt lag som klev ut på planen. Gabriella Kain storspelade i målet och överraskande vann Sverige med 25-23 och gjorde därmed en riktigt bra match. 
Worl Cup är ju ett bra genrep inför VM i Kina i december. Det ser ju lite dystert ut för Sverige med tanke på att tre av våra största stjärnor är skadade, Madde Grundström, Therese Islas Helgeson och Johanna Wiberg. Sen har ju Sverige även hamnat i mardrömsgruppen med bla  Danmark och Tyskland. Enligt förbundskapten Per Johansson är målet inte längre att komma mins sexa, utan att ta sig vidare från gruppen. Men Sverige har ett riktigt bra lag och kan nog vinna över alla om dom har en bra dag. Hur det går får vi alltså se i december. :)

Nu måste jag fortsätta plugga till filosofiprovet jag har på torsdag. Kommer nog gå riktigt dåligt med tanke på att jag inte fattar ett dugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0