Det går som en dans

Onsdagkväll och jag har nyss kommit hem efter en lång men väldigt trevlig dag.
Dagen började med lite dans imorse. Jag har valt det på estetiskt verksamhet och det verkar bli en rolig kurs. Idag gjorde vi bara lite tai chi och yoga och lärde oss lite om balettens historia, men så småning om ska det bli både mordern dans, jazz och Michael Jackson. So you think you can dance nästa kanske? :P
Resten av skoldagen bestod enbart av tråkiga lektioner men då vi äntligen slutat åkte jag, Johanna och Marina ner till Birsta. Marina har ju tagit körkort nu och det firade vi med en liten biltur söderut. Och vilken biltur det blev! Johanna och Marina tyckte det var jätteskoj att lyssna på världens mest hemskaste låt - "Ox'n" - på högsta volym och med rutorna nervevade. Jag gömde mig under jackan i baksätet och hoppades för guds skull att ingen skulle lägga märka till oss, något som var omöjligt under rusningstrafiken och just DEN låten.

Nere i Birsta blev det en kjol, en kofta, en halsduk och ett par mjukisbyxor köpta. Jag lyckades hålla mig ifrån skor faktiskt! Bilder kommer imorgon om jag orkar.
När klockan var åtta och affärerna stängde åkte vi till Donken och medans vi väntade i Drive In på vår mat så tvingades jag återigen lyssna till mina kära vänners vackra röster och "Ox'n"...
På vägen hem kom vi på att vi skulle missa Idol så vi bestämde oss för att ha ett eget Idol i bilen. Det blev allt från rap till indisk musik. Vi sjöng så att de andra bilisterna förmodligen hörde oss inne i deras egna bilar.
I Härnösand förföljde vi lite bilar och körde runt tills dess att det blev tråkigt och då skjutsade Marinisen hem oss till Ramvik igen.

En ovanligt rolig onsdag blev det men jag är så otroligt trött just nu och vill bara sova, men måste tyvärr göra spanskaläxan innan jag stupar i sängen.

Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0