Stickat

Stickat och klart och nu slipper jag förmodligen Baconfebern (som min farmor och hennes syster så töntigt kallar den). Har inte fått några allvarliga biverkningar förutom värk i armen och lite huvudvärk men flera av mina kompisar har mått ganska dåligt men jag fortsätter bara säga till dom att detta är nog mycket trevligare att ha än svininfluensan. Kom också på idag att vi har en jäkla tur som går i skolan och får vaccinet där, köerna till vaccineringen ute i samhället är ju jättelånga och vaccinet tar slut hela tiden. Många hinner nog bli sjuka innan de ens fått sin spruta.

Annars har det väl inte hänt så himla mycket förutom att jag nog blivivt frisk från förkylningen eller vad det var jag hade. Mitt halstablettste funkade riktigt bra måste jag säga, rekommenderas verkligen! Men se till att använda Fisherman's Friend, de är bäst.

När förkylningen var borta var det bara att återvända till skolan och nationella prov i svenska. Skriftligt i fem timmar, vilket jag tyckte lät aslänge men jag satt fan i fyra och en halv timme. Drygt. Och de nästa åtta sidorna jag skrev innehöll mest bara skit också, men förhoppningsvis kan jag väl lita på att tidigare uppgifter gör att betyget inte sjunker alltför mycket.

Måste bara berätta om enjättebra föreläsning vi hade idag. Den hölls av en 22-årig tjej som hette Therese. Hon berättade hur det var att växa upp med en alholiserad och psykiskt sjuk förälder. Det var oerhört intressant men samtidigt väldigt hemskt att lyssna på. Att som en ung flicka ensam vara tvungen att ta hand om en förälder med dessa problem och under 7-8 år aldrig själv få någon hjälp. Att aldrig någon frågade hur hon mådde och hjälpte henne var sjukt att höra. Vad är det för fel med männsikor ibland. Hon åkte in och ut på sjukhuset med sin mamma med väldigt jämna mellanrum, blev nästan kompis med doktorerna, men det var ALDRIG någon som brydde sig om henne. Så jäkla sjukt men samtidigt säkert ganska vanligt i dagens Sverige. Enormt intressant var det i alla fall och jag hoppas även ni får chansen att lyssna på henne.

Nu ska jag fortsätta med engelskauppgiften som ligger här bredvid, väldigt jobbigt men det måste göras. I alla fall innan klockan nio då den nya serien Glee visas på fyran. Verkar ganska bra och ikväll är det andra avsnittet.

Och imorgon är det dags för NEW MOON! Kan knappt bärga mig! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0