New Moon

Måste först bara konstatera att idag är det den 21 november och när jag vaknade var det nästan 15 grader varmt. Normalt brukar det vara typ vinter vid den här tiden på året, kallt och snöigt, men kanske börjar växthuseffekten verka ordentligt här uppe i norr. Det är okej med mig men den kunde väl i så fall också bjuda på lite sol. Men det måste komma lite snö till advent, och sedan ligga kvar till efter nyår nån gång, sen får det gärna försvinna!

Nu till det jag egentligen tänkte skriva om: New Moon!
Det var premiär igår och jag, Anna och JP satte oss väldigt förväntansfulla i biosalongen. Och vi blev inte ett dugg besvikna! Filmen var grymt bra och skildrade boken väldigt bra även om det såklart inte går att få det perfekt då böckerna alltid är mycket bättre. Och Tyler Lautner/Jacob Black, vilken kropp! Då han drog av sig tröjan den första gången bokstavligt talat jublade biopubliken! Här snackar vi inte sexpack utan snarare åtta- tiopack, väldigt bekvämt att vila ögonen på.
Filmen har ju inte fått så superbra kritik i media men jag tycker dom gjort det väldigt bra och jag tror att fansen är nöjda. Nu kan jag knappt bärga mig tills i sommar då tredje boken i ordningen blir film!



Efter bion igår åkte jag hem till Johanna där de flesta i vår språkklass hade träffats för middag och mys. Tyvärr kunde jag inte vara med på middagen men hann ändå hänga och ha kul med tjejerna ett tag innan det blev att åka hem vid tolv.

Efter en ordentlig sovmorgon så har jag spenderat dagen på hälledalshallen med en massa handboll. Lillebror och hans lag spelade och eftersom jag och Anna typ är laget största supportrar så vavr vi självklart där. Det gick riktigt bra, vinst i alla tre matcherna.
Nu ska jag se till att pappa lagar middag och sen blir det nog en lugn hemmakväll. HAde tänkt plugga men skjuter upp det tills imorgon istället.

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0