Årlig handbollsyra

Insåg att jag knappt bloggat nåt alls under lovet, men skit samma, lovet är till för annat än att sitta vid datorn!

I helgen var det t.ex. dags för årets upplaga av Sollefteåcupen. Det innebär alltså handboll, handboll och så lite handboll. Tre dagar i sträck har jag därför varit uppe i Sollefteå och tittat på då lillebrorsa och resten av ramviksgrabbarna kämpat i Vallahallen. Det har varit tidiga mornar men som tur är har vi haft en lägenhet till hands så istället för att vistas i hallen dagarna i ända har vi kunnat gå hem emellan åt och vila upp oss inför kommande match.
Och visst klarade killarna sig galant i år också! Lillebror som spelar i Ångermanland/Jämtlands distriktslag vann varenda match och så gjorde även Ramvik så det var de båda lagen som gjorde upp i finalen. Att Ramvik är ett finallag i denna cup börjar bli något av en vana faktiskt. Jag måste säga att det blev lite svårt att veta vilka man skulle heja på - familjen eller bylaget? Det slutade med att jag applåderade för båda lagen och då distriktslaget till slut vann med 24-14 var det inga sura miner hos mig i alla fall. Det var helt enkelt en win/win-situation! :p
Nu är jag i alla fall hemma. Nöjd och belåten men en aning hungrig.

Imorgon är det tillbaka till verkligheten som gäller, skolan börjar igen och det känns väl inget vidare... Lovet gick väldigt fort och jag skulle behöva ytterligare en vecka ledigt för att vila upp mig efter denna helg. Fler sovmornar tack! Men nu är det som det är och förhoppningsvis är det inte så mycket plugg nu i veckan som gör den jättejobbig.

Ses!

(bilder från helgen kommer då Anna skickat dom till mej)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0