Härlig helg

Jag vet inte hur ni har haft det men jag har i alla fall haft en riktigt bra helg. Det började med att jag i fredags åkte ner till mina kära släktingar i Gnesta. Där nere var det så gott som sommar och det var så skönt att få se lite sol. Sedan på lördag var det äntligen dags för vad jag gått och väntat på så länge - SM-finalerna i handboll! :D
Först ut var damernas final mellan Sävehof - Skövde. Det var en match som kanske inte var så jättespännande då Sävehof var väldig överlägsna och till slut vann med 32-19. Men kul var det i alla fall att få se Johanna Alm spela, en riktigt bra spelare! I pausen som var efteråt så började Globen fyllas ordentligt och lagens respektive klackar började värma upp. Själv satt jag ganska högt upp med en bra blick över planen och massor med Guifare runt omkring. Sen var det då äntligen dags för kvällens höjdpunkt! GUIF - Alingsås. Shit vilket drag det blev i Globen! 14 000 och säkert 75% hejade på dom rödklädda.
I början halkade Guif efter en aning och Alingsås ledde med några bollar i halvlek. Men efter pausen kom killarna ut och tog ikapp och gick även förbi! Det var verkligen en match som hade allt och spänningen var verkligen olidlig. Tyvärr fick Guif en jäkla taskig utvisning med ungefär tio minuter kvar att spela och Alingsås tog åter ledning och höll den till matchens slut. Resultatet blev 29-26 till Alingsås och grabbarna i Guif fick nöja sig med silvermedaljer. Något dom absolut inte alls ska vara besvikna över! Dom gjorde verkligen en kanonmatch och jag är helt säker på att guldet är ert nästa år!

Resten av helgen spenderades i bilen på väg hem till Härnta igen. Långtråkigt, men efter en sådan härlig kväll som jag hade kvällen innan, så gjorde det inte så mycket.

Nu måste jag nog fortsätta läsa på till nationella provet jag har i matte i morgon. Det är mycket i skolan nu men dagarna till sommarlovet blir färre och färre. Fan vad skönt det ska bli då man äntligen bara kan strunta i allt som har med skolan att göra och bara ligga ute i solen och slappa. Snacka om jag är avundsjuk på alla treor som para har några veckor kvar till studenten!

Ses!

Här kommer lite bilder från lördagen:


Sävehof - Skövde


Glada vinnare i guldhattar!


Alingsås - Guif



GUIF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0