En kväll med vampyrer

Igår kväll var jag hemma hos Jessica och hade det trevligt. Tillsammans med Anna, Therese, Ulla och Emelie satt vi ute och grillade och hade det mysigt. Så småning om kom urgulliga 4-åriga Gustav. Sötare pojke får man leta efter. Han charmade oss alla riktigt ordentligt innan han blev lurad av Jessica att gå hem. Vid den tiden hade solen gått ner och vi gick in och började titta på film. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag ju läst boken "Låt den rätte komma in" och ville efter det också se filmen. Igår hyrde vi den och jag var riktigt förväntansfull, boken var ju jättebra och själva filmen har fått grymt bra recensioner. Snacka om att bli besviken! Filmen sög! Dom hade säkert bara tagit med 25 procent av bokens handling och de bästa scenerna var inte alls med. En riktig besvikelse alltså.

Efter en kort paus såg vi den andra vampyrfilmen för kvällen - Twilight såklart! Vi hade alla sett den innan men den filmen går att se hur många gånger som helst. Vi satt alla uppkrupna(?) i soffan, suckade och suktade efter Edward Cullen och kom fram till att alla killar borde ha han som förebild.

Efter filmtittandet var jag så otroligt trött så jag och Anna begav oss hemåt, väl hemma somnade jag direkt.
Nu idag har det varit så otroligt varmt! Skulle helst av allt velat spenderat dagen i det svalkande vattnet på Snibben men eftersom ingen alls ville följa med så blev det istället att bara vara hemma och tråka. Ja, en riktigt tråkig dag har det varit där timmarna verkligen segat sig fram. Vid sju kom i alla fall mamma och hämtade mig, tänkte att jag skulle vara här några dagar nu.

Tror det skulle vara liknande väder imorgon och förhoppningsvis blir det nåt dopp i nån sjö då och massor av tid att bara ligga ute i solen och njuta av värmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0