Regnig stadsfest

Igår var det stadsfest i Härnösand. Regnigt var det. Minst sagt. Jag skulle egentligen gå med Marina men då hon blev sjuk gick jag dit med Malin, Line och Caro istället. Vi möttes hos Line och fixade till oss lite innan vi vandrade ner mot Mellanholmen. Eftersom vi var lite sena missade vi Markus Fagerwall men när Smalare Än Thord spelade var vi där. Då hade vi också träffat Christoffer, Anton, Jens, John, Tobbe och Magnus. Efter spelningen med Thord var det typ en timmes paus innan H.E.A.T. skulle spela och eftersom regnet öste ner vid den tidpunkten så  sökte vi skydd inne på Big Boy. Till slut trotsade vi ändå regnet och ställde oss och lyssnade till H.E.A.T. När dom också spelat klar mötte vi några av Malins kompisar och vi drog då till Minikrogen och käkade pizza. Jag och Line gick sedan den långa vägen hemmåt, som tur var bor hon inte så jättelångt ifrån min släkting där jag sovit i natt så vi slapp gå ensamma genom stan.

Tyvärr kan jag inte säga att det var en superrolig stadsfest. Om det beror mest på att det var ett hemskt väder eller på att det inte var så jättemycket folk vet jag inte. Förmodligen så bidrog dom båda till att det inte var det där "öset" som det brukar vara. Men det var kul att träffa lite folk i alla fall. Ikväll fortsätter stadsfesten men jag tror att jag struntar i det då. Förvisso så ser det ut att bli bättre väder, solen skiner faktiskt idag, men det är riktigt dåliga artister (Charlotte Perelli och BWO) och jag vet inte om jag har sån lust att betala 150 spänn för att enbart se Smalare Än Thord igen. Nej, jag satsar nog på att gå på Broöppningen om ett par veckor istället. =)

Just nu sitter jag bara och tar det lugnt här hemma hos Lillan, ska gå ner på stan sen och kolla om jag kan hitta en hatt till lillebror min. Han har tjatat om en så jag ska se om jag kan göra honom glad. Sen ska jag ta bussen hem och väl hemma får jag se vad som händer.

Till dess, adjö.

 
Thord från Smalare än Thord (bilden är från stadsfesten ifjol)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0