Man in the Mirror

Jag måste säga att gårdagens minnesceremoni för Michael Jackson var väldigt fin. Jättebra sånguppträdanden och sorgliga men även lite mer "uppfriskande" tal. Det faktum att Michaels kista stod på scenen gjorde det hela ännu mer sorgligt och när hela hans familj var samlade på scenen och hans lilla dotter Paris gick fram till micken och berättade att Michael var världens bästa pappa och att hon älskade honom var så himla känslosamt. Den stackars flickan bröt ihop i tårar och mina egna tårar var inte långt borta dom heller i det ögonblicket.
Många fina ord sades om The King of Pop, alla på scenen hyllade honom, men kanske var det sådana ord han skulle ha behövt höra medan han levde...

En som helt har drabbats utav MJ-feber är min mamma. Hon kommer ju ihåg hur han var då han var som bäst och hela dagarna går hon omkring och pratar om honom. Hon är också en sån som i vanliga fall går och lägger sig väldigt tidigt men de sista dagarna har hon suttit upp till långt in på natten och tittat på alla hyllningsprogram, dokumentärer och liknande som visas på tv:n. ;)

Jag vet inte om det är nån där uppe som även han sörjer Michael men de senaste dagarna har regnet verkligen öst ner. Det är tio grader kallt och sommaren är som bortblåst. Illa.

Nu längtar jag till helgen då lite släkt kommer hem till oss, bla mina söta tremänningar Amanda och Alexander, då blir det nog fullt upp med lekar och sånt. :)

Ciao!

Man in the Mirror - Michael Jackson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0