Superstressigt

Idag har jag haft fullt upp hela dagen för att det även ska bli en någorlunda jul även i år.
Började dagen med att åka in till Härnösand och gå på ett möte. Jag behöver verkligen ett jobb men har varken lust eller möjlighet att sitta och åka in till stan flera kvällar i veckan för att sen sitta där och tråka innan jag väldigt sent kan åka hem igen. Nä, jag behöver nåt roligare och fram för allt ett jobb som inte är så himla enformigt. Nu idag har jag snackat med Yippie, en liten tidning här i stan som söker efter folk som är intresserade av att skriva för dom, alltså då frilansare. Eftersom jag tycker det är väldigt roligt med just skrivning så passade jag på att slänga iväg en intresseanmälan. Jobbet verkar helt okej och nu måste jag bara komma på nåt bra att skriva om så att jag även får det. Förslag någon?

Efter mötet sprang jag runt på stan för att försöka hitta några julklappar (3 dagar till julafton och jag har lyckats köpt EN julklapp), men det enda jag lyckades hitta var en halsduk och mössa till mig själv. I morgon ska jag åka ner till Birsta och jag hoppas verkligen jag lyckas hitta allt som behövs där. Annars har jag ju onsdagen på mig också men jag hoppas jag slipper springa runt i affärer då. Jag tror faktiskt aldrig jag har varit så här sen med julklappsköpen, det brukar jag i vanliga fall vara ganska bra på att fixa i god tid innan julen. Men i år känns det som om december har gått i raketfart och vips är det bara ett par dagar kvar till julafton. Nästa år ska jag börja inköpen i augusti så jag kan vara på den säkra sidan!

Men det är ju inte bara julklapparna som ska fixas, i åtskilliga timmar har jag även städa vårt enorma hus idag. Fötterna värker, fingrarna är som russin och ändå är det ganska mycket som ännu inte är fixat och som måste göras i morgon och på onsdag. Hujedamej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0