Luftslottet som sprängdes

Just ja! Igår var jag och Jessica äntligen och såg Luftslottet som sprängdes, den tredje och sista filmen i Stieg Larssons trilogi. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om filmen. Jag hade väldigt höga förväntningar när jag satt mig i biofotöljen men tyvärr blev jag lite besviken. Självfallet var filmen väldigt bra men inte alls lika bra som de två andra. Så mycket från boken var borttaget och man får inte lika bra känsla av det som sker i filmen som när man läser boken.  Lite synd var det med tanke på att dom lyckats bra med ettan och tvåan. Nä, min åsikt är att böckerna nästan ALLTID är bättre än filmerna och det gäller verkligen här. Men Noomie RApace är verkligen sjukt bra som Lisbeth och hon äger verkligen filmerna. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0