Hej mitt vinterland

Shit! Vintern kom verkligen helt plötsligt! När jag vaknade i morse var det minst sagt väldigt vitt ute och sen har snön vräkt ner hela dagen och nu kan man inte längre klaga på att det inte är någon julstämning. Hoppas det håller i sig till jul och nyår, sen får det gärna försvinna.
Apropå jul. Är det nio dagar kvar nu till julafton? Och jag har så mycket att göra. Baka julgodis och julkakor, julpynta och inte minst köpa julklappar. Hittills har jag inte köpt en enda och jag känner hur paniken kommer krypande. Måste försöka komma ner till Birsta nån dag och leta reda på nåt bra att köpa till alla. Kanske hittar jag nåt åt mig själv också, jag har ju faktiskt varit en ganska snäll flicka i år.

Annars då? Det är ganska slött på skolan nu eftersom vi har fått så mycket uppgifter att skriva hemma och därmed behöver vi inte gå på alla lektioner. På torsdag är det julavslutning hemma hos vår mentor. Där blir det mat, pepparkaksbak och julklappar. Ska bli ganska mysigt faktiskt. :)



Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0