It's Saturday

Underbart med helg! Det är riktigt skönt att få sova ut på morgonen och sen ta igen sig efter den första skolveckan. En vecka som egentligen inte var så himla ansträngande men det är alltid jobbigt att komma igång efter ett långt sommarlov. Vi har konstigt nog fortfarande inte fått vårt schema så jag vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig av veckan som kommer. Klasses ska samlas på måndagmorgon och sen får vi väl se hur det blir. Jag hoppas verkligen på att det inte blir alltför långa dagar eller att jag slutar vid tider då jag måste vänta i timmar på en buss hem.

Idag var jag och pappa ut på lite övningskörning med bilen. Det blev dramatiskt! Efter cirka en timmes körning på den stora tomma parkering där vi höll till så började det helt plötsligt svämma ut en tjock grå rök ur motorhuven samtidigt som det luktade väldigt konstigt. Jag stannade snabbt bilen och både jag och pappa hoppade ut innan bilen exploderade (det var i alla fall vad jag trodde den skulle göra). Då vi öppnade motorhuven visade det sig att något rör av nåt slag gått sönder och därmed orsakat vattenläckage eller nåt sånt, jag fattade inte så mycket... Skönt var det i alla fall att veta att det inte berodde på min inte alltför profesionella bilkörning. Tyvärr fungerar typ inte bilen nu, inte så passande med tanke på att jag verkligen hade tänkt komma igång ordentligt med övningskörning i helgen.
Jag är verkligen supertaggad på att ta körkort nu! Jag har haft lite panik med tanke på att jag fyllde 18 för ett halvår sedan och inte alls kört speciellt mycket. Tyvärr har jag en pappa och styvpappa som jobbar typ dygnet runt och därmed inte har så mycket tid. Skulle jag köra med mamma skulle vi förmodligen vara ovänner inom ett par minuter så det tänker jag inte göra. Fler och fler av klasskompisarna tar körkort och jag hoppas verkligen att jag är snabblärd så jag också får bli en av gänget inom en snar framtid! =)

För övrigt har jag nyss ökat på vår telefonräkning rejält då jag hade ett långt samtal med Anna, alltid skönt att få prata av sig om allt mellan himmel och jord. Får se om vi kanske hittar på nåt i morgon.

Tills dess: Adios!

PS! Nån som Golden League igår? En "trött och sliten" Usain Bolt vann 100 meter enkelt på 9:81. Hahahaha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0