Redan onsdag

Onsdag kväll. Tredje skoldagen är avklarad. Känns lite knepigt att vara tillbaka med alla rutiner som medföljer, jag vill redan kasta mobilen i väggen då den ringer på morgonen.
Under de dagar som varit har vi sysslat mycket med vårt projektarbete som ska göras under året. Vi får ju ingen schemalagd tid att arbeta med det så att få så pass mycket tid med det nu känns ganska bra, sen då läxor och prov börjar dyka upp kommer det nog bli så att man lägger det lite mer åt sidan. Jag har i alla fall bestämt mig för vad jag ska göra. Efter många funderingar och lite panikångest blir det ändå förhoppningsvis ett besök på ett barnhem och förmodligen då i Estland. Jag ska tillsammans med tre andra elever samla in leksaker, kläder och liknande och sedan resa och överlämna det till de som behöver det. Vi tänker även ta med oss filmkamera och dokumentera lite som vi sen ska  visa då vi kommer hem. Vi tänker också försöka informera andra om hur man som privatperson kan bidra till välgörenhet.

Fast det är många som gjort liknande projekt tidigare känns det ändå rätt för mig. Att få hjälpa sådana som har det svårt, även om det är med enkla medel, är något jag brinner för och jag kan tänka mig att jobba inom bistånd och välgörenhet i framtiden. Detta kan bli en riktigt bra erfarenhet och då vi fick veta att det även är ett jättebra sätt att bättra på sitt CV med projektarbete blev det ännu bättre. Nu gäller det bara att planera så mycket som möjligt och försöka få till det!

Två dagar återstår nu av denna vecka. Imorgon ska vi språkare informera ettorna om språken och sedan är det ännu mer projektarbete som gäller. På fredag blir det lek med en av samhällsklasserna innan första skolveckan är slut. Förhoppningsvis ska vi ha fått våra scheman tills dess också.

Nu ska jag slötitta på tv:n och försöka att inte somna.

Ses!

Förresten: Fick betygen idag och det blev en positiv överraskning. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0