Tårtkalas och friidrottsuppdatering

Idag fyllde min kära mormor år så nu ikväll blev det att åka dit med en bukett blommor och käka tårta. Smarrig! Roligt blev det också då lille Hampe skulle dricka Fanta och fick otroligt roliga ansiktsuttryck då kolsyran bubblade i munnen. :)

Och eftersom friidrotts-VM håller på för fulla muggar så blir det givetvis mycket tid framför tv:n dom här dagarna. SOm tur är så är sändnigarna från Berlin mest under förmiddagen och kvällen så man kan passa på att syssla med annat under dagen. Igår var det t:ex oväntat varmt så största delen av dagen spenderades på ute på balkongen medans jag njöt av sensommarsolen.

Tillbaka till VM då. Jag har nog fortfarande inte riktigt hämtat mig ifrån söndagens magnifika uppvisning av Mr. Bolt. Men idag var det dags igen, nu för den dubbla distansen, 200 meter. Lekande lätt nästan joggade Bolt sig vidare till finalen. Synd var att Tyson Gay kände av sin skada och därför inte springer 200. Men även om inte Gay är med så saknar nog inte Usain Bolt motivation att springa snabbt på torsdag. Jag tror fan det kan bli ett till världsrekord.
Ur svensk synvinkel så är ju inte detta ett så lyckat VM för oss svenskar. Med massor av skador och liknande så har vi knappast nån chans om medaljer. Om det ska bli nån medalj tror jag ändå att Emma Green eller Linus Thörnblad har bäst chans. Emma tog sig lätt vidare till final idag och Linus kvalar i morgon. Jag håller mina tummar för dom. Wissman tog sig till semi men kommer nog få nöja sig med det också, det såg tungt ut. Och stackars Musse som både skadade sig och blev sjuk veckorna innan VM sprang in på sista plats i kvällens final på 3000 meter hinder, något mer kunde man inte förväntat sig med tanke på hans situation.

Nu är det snart dags för So You Think You Can Dance så ska lämna datorn nu.
I morgon blir det att hänga med Anna under dagen och sen blir det bio med Marina på kvällen, The Proposal ska vi se. Den ska tydligen vara väldigt rolig så det ser jag fram emot!

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0