Inte för att jag vill skryta...

...MEN VAD VAR DET JAG SA?! USAIN BOLT - 9:58 - VÄRLDSREKORD! Helt jävla magiskt! Vilken kille! Jag inser att jag för ungefär en och en halv timme sedan fick bevittna något av det största i idrottvärld. Ett perfekt lopp av världens genom tidernas snabbaste människa. Bolt är helt otrolig. Han har haft världens ögon på sig sedan OS ifjol och förväntnigarna på honom har varit enorma. Ändå kan han sekunder innan startskottet skjuts, dansa, skoja och leka framför tv-kamerorna. "I'm ready. Are you ready? Let's go" var det sista han sa innan han ställde sig i startblocken och bevisade att han pallade trycket. Tyson Gay och Asafa Powell var inte ens i närheten. Gay sprang sitt livs snabbaste lopp på 9:71 men blev ändå slagen med tretton hundradelar. Det enda han kunde göra var att skaka på huvudet.
Just nu tror jag även att världsrekordet på 200 meter är i fara. Vi får se på torsdag. Kanske lyckas jag gissa rätt på även den tiden? =)

                                          Bild: TV4





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0