Berlin, baby!

...och även Birsta! Åkte tidigt i morse till Härnösand där jag och pappa släppte av farmor så hon kunde ta bussen till Haparanda och sen åka vidare till Finland där hon ska vara några dagar. Trots obegripligt tidigt för att vara mig så följde jag ändå med för pappa skulle fortsätta ner till Birsta för att bla titta på en ny tvättmaskin, jag såg min chans att kunna shoppa i lite andra affärer än Vero Moda och H&M och följde alltså därför med. I Birsta strosade jag runt i butikerna i ett par timmar och hittade mestadels fina tunikor men även lite smycken och en skön kofta. Hade hoppats på att finna några söta skor men då augusti tydligen betyder att hösten är här så har affärerna rensat ut alla ballerina, tygskor och gladiatorsandel för varma vinterskor i stället, så det blev inget skoköp för mig.
Väl hemma igen trängde sig en hemsk huvudvärk på och trots alvedon och vila gick det inte över och jag fick ställa in kvällens planer på att käk och bio med kusinerna. Riktigt synd men som tur är finns det ju 364 andra dagar på året att göra sånt.

Nu ikväll då huvudvärken nästan är borta har jag kikat lite på friidrotts-VM som startade i Berlin idag. Det är inte lika roligt då de svenska medaljchanserna är minimala men som tur är finns det ju många andra att titta och hoppas på. Som jag nämnt tidigare är jag helspänd inför herrarnas 100-metersfinal som redan är i morgonkväll och idag har det varit både försök och kvartsfinaler där man kunnat spana in de tre som med stor sannolikhet kommer kämpa om medaljerna. Asafa Powell, Tyson Gay och den fenomenala Usain Bolt. Efter att nästan hållt på att tramsa bort sig i försöken imponerade Powell stort i kvarten idag medan Gay och Usain tog det något lugnare. Frågar ni mig kommer placeringar bli 1:a  Bolt, 2:a Gay och 3:a Powell. Dessutom kommer det slås ett nytt världsrekord i morgon vid 21:35 i Berlin. U. Bolt - 9:58 World record kommer det förmodligen stå på resultattavlan om jag får som jag vill.

Auf Wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0